De 55 blijkt na de introductie eind 1967, begin 1968, zeer geschikt om rallies mee te rijden. De variomatic zoals die standaard is ingebouwd heeft een sperfunctie dus word de kracht mooi over de wielen verdeeld en zeker wanneer de ondergrond glad en of modderig is. De 1100cc motor van Renault is een zeer betrouwbare machine, krachtig, eenvoudig van opbouw en vraagt weinig onderhoud. Na het succes in de London - Sydney Marathon van 1968 komt DAF met een Marathon opvoerset voor wat extra vermogen, deze set blijkt erg in de smaak te vallen bij jongere rijders die zo'n sportief ogende DAF55 best wel zien zitten. Echt grote rallies zijn er niet gewonnen althans waar het om snelheid ging, lange duur rally's en bergetappes waren de DAF's toch vaak hoog in het klassement te vinden maar een klasse overwinning was standaard voor DAF ! |
In deze zware Alpen rally heeft DAF keer op keer zijn kwaliteiten bewezen Haxhe - Coolen 1e in het Algemeen klassement voor groep 2 auto's 1e in klassement voor auto's tot 1150cc. |
Coupe des Alpes 1968 In de bergen is een DAF zeer snel met zijn duizende mogelijkheden in versnellingen, menig autofabrikant is verrast ! |
12-Uren van Huy 1969 equipe Haxhe - Delferier 1e in hun klasse tot 1300cc en 2e in het Alg. klassement. | Marathon de la Routes 1968 |
Marathon de la Routes 86 uur rondes rijden op een van de beruchtste crcuits in Europa en jaarlijks zijn de DAF equipes goed voor de klasse overwinning. equipe Haxhe - Toussaint - Chavan klasseren zich 1e in klasse tot 1150cc en 1e in groep-2 Algmeen. |
1e Rally du Bandama 1969 Naim Farhat - Gharis 55M 20e Alg.klassem. Nadim Farhat - Claudine Farhat 55M uitgevallen 1969 is het enigste jaar tot op heden waarin DAF's deelname en ook het enigste jaar dat wij de naam Farhat tegen komen in rallies. Of de beide DAF's 55M rallyklaar vanuit Eindhoven naar Ivoorkust zijn verzonden is onbekend. |
De Acropolisrally is zwaar, zeer zwaar, maar DAF heeft na de London-Sydney Marathon veel ervaring op gedaan in zware rallies. De 1969 editie gaat over zeer slechte wegen en dat kost het team extreem veel lekke banden toch weet equipe Laurent - Marche beslag te leggen op de 3e plaats in het algemeen klassement en 1e in hun klasse, wat een klasse !!! |
Rally des Ardennes 1969 equipe Haxhe - Delferier 1e in hun klasse tot 1150cc en 2e in het Alg. Klassement. |
In het DAF Magazine van 1969 word gemeld dat vanuit Djakarta een rally is verreden van 1000 km lengte die de equipes binnen 24 uur moesten afleggen. De rally moet grotendeels in de nacht zijn verreden omdat het artikel meld dat de start 'middags plaats vond. Wegens diverse aardverschuivingen waren tussen Bandung en Tjeriban grote delen van de wegen weg gespoeld, waren de wegen vol modder en dus glad, het aantal equipes dat van de weg raakte en daardoor uitvielen zou hoog geweest zijn. Op de foto de DAF55 equipe van Vreden - Helakaja die met startnummer 40 in een volledig standaard DAF55L de rally binnen de tijd uitreden en de 1e plaats behaalde in de klasse 1000-1300cc Het artikel meld dat er ook een DAF44 onder de deelnemers was die beslag wist te leggen op de 3e plaatst in de klasse tot 1000cc, helaas staan er geen namen van de equipe vermeld. Het London-Sydney-Marathon logo op de voorruit bracht het team geluk ! |
15000 km's door Europa en Noord Africa, de Tour d'Europe is daarmee in lengte vergelijkbaar met de London-Sydney-Marathon van 1968. Claude Laurent en echtgenoot Dominique Laurent rijden samen deze regelmatigheidrally met een standaard DAF55M rallywagen. Onderweg dienen zij zelf de service te verzorgen, voor zover bekend heeft de DAF fabriek geen backup gegeven maar zullen lokale dealers wel de nodige hulp hebben geboden als dat nodig was. Na circa 15000km's is een 16e plaats in het Algemeen klassement en een 2e plaats in de klasse tot 1150cc het resultaat. |
Korte pauze bij de grensovergang naar Turkije |
Marathon de la Route 1969 Bill van Coillie - Nestor Schwanen - Christian Delferier |
TAP-rally Portugal 1969 Hoezo auto op de trein of op een auto-oplegger, nee nee !, verzamelen in Amsterdam bij de RAI en van daaruit in colone naar Portugal en daar begint het echte werk. Informatie ontbreekt helaas, 3 DAF equipes, maar zie hier het nieuwe rallytalen van Nederland Wim en Kees Luijbregts. |
1969 Rally Monte Carlo C.Laurent - J.Marche 1e in hun klasse tot 1150cc |
Rally San Remo1969 |
1969 Int.Rally de 1000 minutes Oostenrijk Karl Raab - Ernst Binder, deze equipe is al enkele jaren actief in Oostenrijk met DAF, zij reden de 750, de 44 en nu met de 55M en toch is weinig van hen bekend en resultaten zijn helaas ook niet te vinden, wel fraaie foto's. |
Tulpen Rally 1969 In de Tulpen rally behaalde DAF wisselende successen. In 1969 was er succes, 3 auto in de top 10 op de 4e, 5e en 7e plaats. |
Dat er ook met een
55stationcar in Marathon uitvoering goed gereden kan worden bewezen Jo Jochems - Hans-Peter Barth in de '69 Tulpenrally, vreemd genoeg staan zij niet vermeld in het klassement en ook niet
op de uitvallerslijst. |
International Scottish Rally 1969 Rijder en navigator onbekend. |
Tour de France L'Automobile 1970 |
1968 de London-Sydney-Marathon, bijna iedereen weet het nog en niet alleen de DAF rijders, die lood zware rally is de basis van de "Marathon" een
sportieve uitvoering van de 55. De 55Marathon viel onmiddellijk in de smaak van de autosporters en vooral in de Regelmatigheid en Betrouwbaarheidritten zoals wij die moeten noemen. Deze enorme belangstelling voor de Marathon, bracht DAF er toe om de "Pienter Pookje Competitie" op te zetten ( Opel Nederland was het voorbeeld ) en daar zouden tot wel 20 DAF equipes aan hebben deelgenomen. Evoluon - Luik - Eindhoven 1969 Helaas geen sluitende info over deze editie wat de voorloper van de huidige E.L.E-rally is. zeker 8 DAF equipes zouden hebben deelgenomen in deze betrouwbaarheidsrit, dat even onder voorbehoud ! |
1969   Brabant Grensrit Een van de betrouwbaarheidsritten voor het "Pienter Pookje Kampioenschap" met een groot aantal DAF equipes aan de start, ook hier ontbreek de info uit die begin jaren. |
1969 + 1970   Jos Baars - Hans Baars De twee heren waren DAF Dealer in Badhoevedorp en erg succesvol in de betrouwbaarheids ritten / Kaartleessport, zij hebben vele overwinning op hun naam staan met de 55M (38-81-GD) In 1970 wonnen zij de DAF Pienter Pookje Competitie die door de fabriek was opgezet om de autosport met DAF's te stimuleren, de hoofdprijs een mooie rode 55M (de 33-77-PX) die door de fabriek was opgebouwd een ook met deze nieuwe 55M was het team succesvol en reed met regelmaat ook in het buitenland. de 33-77-PX was een min of meer standaard rallyauto zoals de DAF fabriek ze leverde aan bijvoorbeeld het Residentie Rally Team, ZAV-team en het Limburgia Rallyteam. |
links boven : 1969 Evoluon-Luik-Eindhoven rechts boven : 1969 Sauerlandrally links onder : 1970 E.L.E-rally 1e Alg.Klassement rechts onder : 1970 Tulpenrally 22e Alg.Klassement |
1970 Int.Rally de 1000 minutes Oostenrijk Karl Raab - Ernst Binder |
10 DAF equipe aan de start van deze Tulpenrally. 3 equipes vallen uit wegens diverse storingen. Gatsonides - Buwalda klasseren zich als 11e algemeen direct gevolgd door Luijbregts - Luijbregts op de 12e plaats. |
ADAC-rallye Tour d'Europe 1970 Het echtpaar Claude en Dominique Laurent rijden voor het tweede jaar met een standaard 55M rallywagen deze regelmatigheidrally over 12950 km's ( +/- 2500 minder dan in 1969 ) Bijzondere aan deze editie is dat ons land word aangedaan, de rally heeft Apeldoorn als finish plaats waar ook de service en overnachting zal zijn. Op de foto's de aankomst en vertrek van de DAF equipe in Apeldoorn. Het uiteindelijke resultaat na bijna 13000km is een fraaie 3e plaats Algemeen en 1e in hun klasse tot 1150cc Op www.top 100-rallye.de is meer info over deze rally terug te vinden |
Laurent - Marche 1e in klasse tot 1150cc Dolk - Klein 2e in klasse tot 1100cc |
C.Laurent - J.Marche opnieuw 1e in hun klasse tot 1150cc |
Marathon de la Route 1971 Haxhe - Toussaint - Bertinchamps Luybreghs - Gastonides - de Jong Delferrier - Marche - Delettre 1e in klasse tot 1150cc + 1e in klasse tot 1300cc + 3e Algemeen klassement + 1e Merkenteamprijs |
1971 Rallye du Touquet (fr) Equipe Meylink - Weis behalen een fraaie 28e plaats in deze rallye.Thomas Meylink is werkzaam en woonachtig in Luxenburg, vandaar dit kenteken registratie |
TAP Rally 1971 Wim en Kees Luijbregts op nieuw klassewinnaar en 9e in het algemeen klassement. Laurent- Marche moeten de strijd opgeven met variomatic problemen. |
Tour de France l'Automobile 1971 Claude Laurent - Jacques Marche in een prive auto van Laurent. |
Rallye du Petrole 1971 Laurent - Dyon naar een fraaie en solide 2e plaats in het algemeen klassement |
Coupes des Alpes 1971 C.Laurent - J. Marche 1e in klasse tot 1300cc |
Creterium des Cevennes 1971 Claude Laurent - Jacques Marche |
Tulpenrally 1971
Jos Baars en Hans Baars in actie tijdens een proef op het Kartcircuit van Driebergen. |
1971 Hornelandrally De informatie zegt dat het hier om beelden gaat van het tweede gedeelte van de Hornelandrally, de herstart in België waar de equipes zich verzamelen voor een pittige rally. De Hornelandrally, was en is nog steeds een regularity, staat bekend om zijn strakke schema en behoorlijk hoge gemiddelde snelheid. Foutjes zijn bij een hoge gemiddelde snelheid snel gemaakt en een tweede ook en die kunnen al erg nadelig voor een equipe uitpakken in het klassement. Op de foto's de auto's van de amateurteams die een gooi doen naar het Nederlands Kampioenschap. De foto's zijn ingezonden door Luc Weemaes uit België, let op het jongentje in de rode jas want die kom je op meer fotopaginaas tegen. |
|
Rally
du Maroc 1971 Met de 55 ging DAF het zware rallywerk zeker niet uit de weg, men zocht het juist op. Hoe slechter de wegen en hoe zwaarder het terrein hoe lager de gemiddelde snelheid ligt des te meer kans had het DAF Team om te bewijzen hoe sterk en betrouwbaar de variomatic feitelijk wel was. Dat je met een variomatic echt wel vast kunt komen te staan en veel tijdverlies oploopt bewijst een van deze foto's. |
Rally van Zweden 1971 Laurent - Marche 1e in klasse en 38e in algemeen klassement De DAF55M hier in zijn element tijdens een klassementsproef op een kunst ijsbaan |
Dit jaar komt DAF met 4 equipes aan de start, Laurent-Marche (no.29) Slotemaker-Janssen (no.30) Haxhe-Delferier
(no.32) Mats Lundgren - Jan Sandstrom (no. ? ) alle met een 55M. Er is dit jaar extreem veel sneeuw en Team DAF zet rijders in die veel ervaring hebben in de sneeuw en het team hoopt een klinkende klassenoverwinning te kunnen boeken. Die klasse overwinning komt er, vreemd genoeg staat er in publicaties maar 1 equipe vermeld op de lijst (Laurent-Marche), van Lundgren-Sandstrom weten wij dat zij met een technisch probleem moeten opgeven, Haxhe-Delferier komen aan de finish maar klassering staat niet vermeld en Slotemaker-Janssen staken de rally, het gedrag van de heer Slotemaker zijn voor de teamleider aanleiding Slotemaker met onmiddellijke ingang te ontslaan. De oranje DAF met startnummer 32 gaat terug naar Eindhoven en niemand spreekt er verder over. Haxhe - Delferier in de bossen van Zweden |
Hessen Rally 1972 Pierre Driessen-Gerard Haanen Limburgia Rallyteam. | Ronde Cevenole 1972 Claude Laurent op snelheid tijdens een van de klassementsproeven. |
Rally van Monte Carlo 1972 Groot succes voor beide DAF equipes ! Laurent - Marche en Luijbregts - Luijbregts worden niet alleen 1e en 2e in hun klasse tot 1150cc maar behalen ook nog eens de 18e en 22e plaats in het algemeen klassement van deze vermaarde winterrally, Equipe Meylink - Frantz die vanuit Frankfurt waren gestart moesten helaas de strijd staken. Het resultaat van Laurent - Marche is in 2008 aanleiding om een exact schaalmodel uit te brengen. |
Tour de Belgique 1972 De coupe uitvoering is net als de stationwagen uitvoering niet veel gebruikt in de rallysport, er zijn er wel een paar als circuitauto opgebouwd en ingezet, de rallywagen hier is dan ook een prive inschrijving maar wie de eigenaar van de coupe is is ons onbekend. Jean-Louis Haxhe - Rene Tricot behalen in een sterk veld met vooral snellere rallywagen de 4e plaats in het Algemeen klassement. De rally trekt kris kras door Belgie en kent een grote hoeveelheid proeven op afgesloten wegen en circuits, de snelheid ligt behoorlijk hoog maar alle proeven en trajecten dienen als regelmatigeidsproef te worden gereden en dat is het team uitstekend gelukt !. |
TAP-rally Portugal 1972 Wim en Kees Luijbregts komen bijna los van de weg tijdens een klassementsproef in de bossen bij Aveiro. |
12-Heures de L'Est 1972 equipe onbekend. | RAC Rally Engeland 1972 Tim Beal in zijn prive 55Marathon helaas geen resultaat nekend. |
Hubertusrally 1972 Jos Baars - Hans Baars |
1972 Neige et Glace C.Laurent - Delferier 10e in het Internationale Algemeen klassement |
1972 International Welsh Rally Luijbregts - Luijbregts 21e Algemeen klassement |
Gatsonidus - Buwalda 29e Algemeen klassement |
1972 Rally du Maroc |
1973 K.A.K.Rallyt Sweden Laurent - Marche behalen een klasse overwinning maar kunnen absoluut niet op tegen de lokale rijders maar tijdens de regelmatigheidproef op de ijsbaan weten zij behoorlijk tijd winst te boeken. De DAF bleek ook in het hoge noorden geen problemen te hebben met de extreme temperaturen en vooral Laurent voelt zich wel thuis in de sneeuw. |
Rallye Infernale 1972 (Fr) In deze rally komen al jaren lichte, voorwiel aangedreven auto's aan de start zoals de Renault4, de 2CV e.d. Jean-Michel Labonne Brisson heeft deze rally gereden met een 55coupe. Een equipe bestaat in deze rallye slecht uit alleen de rijder. Het traject is bijvoorkeur een groot modderbad waarin ook enkele heuvels zijn opgenomen dit een spectakel op zich zelf zijn, helaas is er weinig van terug te vinden, ook geen uitslagen. |
1973 Int. Rally Infernal Rally in zuid Frankrijk over het meest slechte terrein dat zij konden vinden, 4WDrive was alleen nog bij vrachtwagens en jeep achtige auto's bekend dus was het ploeteren en modderen voor de deelnemers. Dat een DAF55stc ook hier in zijn element is bewijzen Zaganelli - Bellot, zij worden 3e in hun klasse. | STAR Rally 1972 TAP Rally 1973 |
1972 "Strip Team" Hans Koorn en Henny Koorn (neven) De broers zijn in die begin jaren '70 al redelijk actief als het "Strip Team" en toch is de informatie beperkt, beide foto's zijn genomen tijdens de SLS Rally van 1972, Henny Koorn stelt de foto's ter beschikking maar kan zich helaas het behaalde resultaat niet herinneren en dat is jammer maar deze plaatjes zijn wel weer een aanvulling op de rallyhistorie van ons land Hans Koorn en Henny Koorn blijven lang actief in de rallysport en niet alleen in DAF's, In 1973 worden zij opgenomen in het "Residentie Rally Team" waarmee zij als equipe ook successen boeken en daarover iets verder op deze pagina meer informatie |
STAR raly 1973 de 32-83-HL is "de fabriekswagen"die waarschijnlijk wel de meeste rally kilometers in actieve dienst heeft
gedraaid en juist die auto staat voor deze rally als "Proto type"ingeschreven met een 1300cc motor. Er is nooit vermeld van welke leverancier de motor is, het idee was dat er in het 66 model dat opstapel staat heel misschien een wat zwaardere motor komt. Aan Theo Koks - Rob Wiedenhoff de eer om de auto te testen in het bericht staat geen resultaat vermeld |
1973 Serre Chevalier Op de foto Wim Luijbregts in actie op het circuit Serre Chevalier, de thuis basis van Claude Laurent en waar tot op heden nog steeds evenementen voor en met DAF's worden eorganiseerd. |
Slalom des Jonquilles (B) 1974 Over slalom in de '70 er jaren is weinig bekend, zelden komt er iets naar boven zo ook deze foto waarop de heer Vanthielen in actie is. Van de slalom is bekend dat hij zich als 9e klasseerde in Grp-1 / klasse-1. |
National Dukeriesrally (GB) 1973 of 1974 Helaas minder bekend is dat er in Engeland een dames equipe actief was met een 55M in groep-1 uitvoering. Op bijgaande foto Sandy Lowson - Gounda Carnie in actie in de Dukeriesrally. Van de dames zijn geen resultaten bekend |
Tulpenrally 1974 Rene Leyds - Willem Geuzenbroek met een 55Mstationcar 12e algemeen |
1974 Kempenrally Rene Leyds - Bruno van Traa behalen met de stationcar de klasseoverwinning | BAC-rally 1975 Ton Koster - Henk van de Boom |
|
1972 Slalom in Charleroi (B) Helaas is van deze rijder de naam onbekend en op basis van het kenteken op de auto hebben wij ook geen andere beelden van deze rijder. Op de auto een sticker van de autoclub, de rijder is aangesloten bij "Ecurie Scorpion" |
1974 Boucles de Spa equipe Delettre - Bourgignon met de 55Marathonzij klasseren zich als 39e in het algemeenklassement. Op de 42e plaats eindigen Sandy Lawson - Mason met kort achter haar de Belgische equipe Serge Want - Gendarme op de 46e plaats, alle equipes reden in een 55Marathon |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1970 Claude Viard (Fr) Wat wij vonden is niet veel, deze rijder heeft slechts drie maal de Rallye Federal Des Ardennes gereden, 1970 + 1972 en 1973 en meer komen wij tegen in de registers. De drie rallies zijn alle verreden met deze 1e type DAF55 hier op de foto. Op de foto is hij in actie tijdens de 8e editie van de rally in 1970 met navigator Daniel Hiver aan zijn zijde. Photo: A.Conrath Archives by Jean-Pierre Bainier |
Rik van Belle (B) Dankzij het sociaalmedia circuit komen wij in contact met steeds meer voormalige autosporters die toch nog terug denken aan hun DAF tijdperk hoe kort of lang dat ook geweest is. Rik van Belle ( hendrik ) was met een DAF55M actief in de jaren 1978 tot circa 1980 in zowel rally en rallycross. In de rallysport vormde Rik een equipe met navigator Xavier van Engelen of met Michel Vandegeeten. Digitale info bestond nog niet in die jaren dus de meeste info komt van zolder af uit de beroemde schoenendoos, de info en foto's in dit bericht is afkomstig van Eduard De Sitter, zelf ooit succesvol DAF piloot. |
Hier onder een actie tijdens de L.R.T. Rally waarin equipe Rik van Belle -
Xavier van Engelen de 11e plaats in het Algemeen klassement weten te behalen. Uit welke rally de twee foto's hier onder genomen zijn is ook bij Rik van Belle hier helemaal duidelijk, gedacht word aan de Kempenrally of de Ster der Maasvallei in de periode 1978-1979 |
|
|
|
( maker en inzender van de foto ) Willem Overeem DAF55M in actie ! en HOE ! Deze opname heeft Willem Overeem in 1977 gemaakt tijdens de Boucles de Spa en geeft een erg duidelijk beeld dat het er stevig aan toe is gegaan en de auto na de rally zeker een goede onderhoudsbeurt nodig heeft. Er zijn ook bij Willem Overeem enige twijffels over het jaar van de opname, als het 1977 is zouden hier Chislain Meretto - Bastianello te zien zijn die met al hun sprongen de 38e plaats in het algemeen klassement behaalde. Op basis van de reclame op de auto, een aantal letters ervan, zou dit ook de 55 rally DAF van Danny Delettere kunnen zijn tijdens deelname in 1975, zijn equipe haalde de eindstreep niet wegens problemen met de achterwiel ophanging en 1975 was ook het laatste jaar dat Danny Delettere in een DAF actief was. ( de foto zou uit 1977 zijn ) |
Bert de Boer met een 55M actief in tweede helft jaren '80 Als er iemand DAF bloed door zijn aderen heeft stromen is dat Bert de Boer !, hij is al vele jaren en tot op de dag van vandaag is hij nog steeds betrokken bij het bestuur van DAF Club Nederland, Ook in de rallysport is hij niet geheel onbekend echter beelden en info in zijn eigen 55Marathon zijn schaars maar Bert de Boer als navigator van Paul Hoefsmit in de 66M coupe is veel meer over bekend. De foto hier is waarschijnlijk genoem tijdens de Limburgia Rallysprint van 1986, zeker is dat Lazlo Mogyorossi de navigatos is op de foto. |
3 foto's van onbekende equipes Hier nog drie foto's van een Belgische en Nederlandse DAF equipes die gemaakt zouden zijn tijdens de Ster der Maasvallei Rally in België van 1979 en een nog onbekende rally uit die zelfde periode. De foto's werden gepubliceerd op de faceboekpagina van Rallysport in Vlaams Brabant en hoewel Freddy Hostie zijn archief toch goed op orde heeft weet ook hij niet exact tijdens welke rally de foto's zijn genomen en wie de equipes zijn, maar het zijn toch wel fraaie plaatjes, bedankt Freddy ! |
1994 Boucles de L'Ourhe Equipe Molle - Roulez klasseren zich als 49e in het algemeen klassement. Over de activiteiten van deze combinatie is niet zo heel veel bekend, dit is het enigste wat daadwerkelijk vast staat. Er zijn nog een paar foto's in omloop die mogelijk van hen zijn. |
|
|
Arnold Gasper - DAF55Mcoupe (Dld) 1971 Klingenring-Bergprein Van deze rijder is weinig bekend en dit is ook de enigste foto in het archief. De "Klingenring-Bergpreis"word nog steeds verreden maar op de website is geen historie bekend gemaakt. |
Chris Mockridge - DAF55M grp-2 UK 1975 t/m 1977 Via de facebook pagina DAF Autosport meld zich Chris Mockridge met een geweldige hoeveelheid foto's uit de laatste 70er jaren waarin actief was met DAF in de autosport . De wedstrijden die hij opgeeft gereden te hebben zullen waarschijnlijk een sterk regionaal karakter hebben gehad, via EWRC en Google is er feitelijk niet van terug te vinden en wat ook opvalt, is dat zij veelvuldig zonder helm rijden. Het zou du ook kunnen gaan om Regularity wedstrijden tot circa 50km p/u zoals wij die in België en Frankrijk ook tegen komen. Chris geeft toestemming om de foto's te plaatsen en zal nog verdere informatie toesturen om bij de beelden te plaatsen. |
Rally of de Moors 1977 (8e algm.) 1975 Orion Rally (5e algm.) Taunton Annual (20e algm.) Bournemonth Rally 1976 (?? algm.) 1976 Exeter Rally (9e algm.) 1976 Highwayman Rally (8e algm.) 1977 Bournemonth Rally (uitgevallen) 1977 John Parker Memorialrally (10e algm.) 1977 Echo Dragon Rally (uitgevallen) |
Onbekende DAF55Marathon equipes in Engeland 1971 t/m 1973 Engeland is HET autosportland bij uitstek en jaarlijks worden er meer dan 100 rallies verreden, van vele meer regionale rallies worden geen beelden of uitslagen gepubliceerd en kom je per toeval iets tegen op het internet of een bericht van een mede DAF-rijder van de DAF Ownersclub UK. De beelden hier onder zijn van die toevallig gevonden beeldenmaar bevestigen ons dat ook in de UK de DAF geen onbekende was in de autosport.
1971 Scottish Rally 1973 Circuit of Ierland Rally ( niet 100% zeker ) 1971 Argyll Stages Rally - of de - 1971 Burmah Rally 2016 Sand Racing at Soutport-Ainsdale |
Jeremy Hunter (UK) 1970 |
September 2024 Op de website van de DAF Owners Club UK vraagt Jeremy Hunter of iemand weet of zijn voormalige rally DAF55Mgrp2 met kenteken MPP-848-H nog bestaat. Jeremy heeft deze 55M in of omstreeks 1970 gekocht en de auto bij de fabriek in Eindhoven laten om/opbouwen als rallywagen. De foto zou zijn gemaakt in 1970 of 1971 in Wales tijdens deelname aan de "Motoring News Night Rallies" een kampioenschap van een aantal lokale rally's georganiseerd door het blad Motoring News. Wij hebben contact gelegd met Jeremy en hopen dat hij meer informatie en beeldmateriaal ter beschikking wil stellen. |
in Slalom en Heuvelklim Noord Frankrijk. 1975 t/m 1977 is in Noord Frankrijk deze fraaie 55coupe actief in "Course de Cote" en "Course de Slalom" in de regio Nancy - Metz en Straatburg. Er is nog onduidelijkheid wie de rijder van deze fraaie auto is omdat er alleen een paar foto's zijn en geen enkele deelnemerslijst of resultatenlijst maar wij denken dat het hier gaat om Dennis Muller. In die jaren was in de stad "Sarralbe" in de regio Moselle DAF Dealer Muller gevestigd en die garage is mogelijk de sponsor van deze 55coupe en mogelijk is de rijder een familie lid, dit laatste in echt onzeker. We hopen uit die periode 1976 - 19777 nog lijsten te kunnen vinden en dan vooral aangaande de "Course de Cote a Spicheren" + "Slalom a Luneville"+ "Slalom a Strasbourg" + "Slalom a Nancy" en "Cote de Belleau a Nancy" |